Olika tankar

Faktiskt tröttnat på facebook, man blir så beroende, jag blev det iaf. Så fort jag vaknade startade jag datan och loggade in, så fort jag kom hem face, innan jag gick o la mig face! Inte bra. Nu är jag knappt inne. Svarar inte på det folk skriver och skriver inte heller någon status. Ska försöka o inte gå in så ofta längre. Känns som ens liv är i fb tillslut. Antar att det är därför jag börjat skriva igen. Det var ett tag sen jag skrev rätt mycket. Ändå skönt att få tankarna nedskrivna när jag inte har någon jag vill dela dom med personligen.

Börjat drömma rätt ofta, men inga sanndrömmar. Dom senaste drömmarna har varit vanliga drömmar som jag kallar. Det är drömmar som har med ens egna liv att göra, tankar och känslor som det undermedvetna håller på att bearbeta. I dag hade jag en sådan. Jag la mig på min säng för att vila på morgonen då jag var för trött för att fortsätta med min uppgift.

Drömmen: Jag gick o la mig exakt på samma sätt som jag gjorde i verkligheten. Hade ställt dörren på glänt som jag brukar göra i vanliga fall. Jag kände att någon kom in i rummet men jag var för trött för att titta efter vem det var. Personen lutar sig över mig och säger något. Jag kände igen rösten, vänder mig om och där står mitt ex. Vänder mig tillbaka för att jag inte vill att han ska stå där. Personen står kvar men då är det en helt annan röst som pratar, jag vänder mig om igen för att titta och då är det exet från då jag var 18 som stod där. Vänder tillbaka huvudet ännu en gång för honom vill jag inte heller ha stående vid mig. Då får jag en len puss på kinden, jag vrider mig om lite grann och där står killen jag träffade för inte så länge sen. Jag blev så glad och vände mig om helt för att krama om honom och pussa tillbaka, men helt plötsligt var det min pappa som stod o frågade om jag skulle upp snart. Blev besviken och la mig igen i samma ställning som jag låg i innan. Vinkade bort pappa och somnade med tårar i ögonen.

När jag väl vaknade trodde jag på riktigt att pappa hade kommit in o frågat mig om jag skulle vakna snart. Tårarna hade känts så verkliga. Så jag frågade honom om han hade varit inne i mitt rum och han svarade nej. Kändes ännu skummare..

Min tolking; vad gäller mina ex vet jag att jag inte vill ha dom i mitt liv på samma sätt som förr det visar jag till och med i drömmen då jag inte vill se dom. Varför jag blev ledsen var för att jag verkligen ville att det skulle vara den killen. Men hela alltet och pappa. I don't get it..
Hur tolkar du den?

Nu ska jag iaf sova bredvid lilla Jr som redan sover gott =) sweet dreams alla <3
Unique personality pursuing dreams

Comments

Share your comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (does't get published)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0