My & Elli's trip to Oslo

Yeii!!
Så landa vi i Oslo igår runt halv nio tiden. Efter att ha suttit i Kastrup från ett tiden för att träffa upp Ellis man.
Nån timme innan vi skulle till våran gate somnade jag på en av sofforna och vaknade av att folk kacklade helt mkt. Men så fort vi satte oss i flyget så somnade jag om igen.


Fick höra av mina kusiner, då jag var uppe i Sthlm, efter att jag berätta för dom att jag somnade hos min farfar då jag var där, att jag alltid somnar vart jag än är så det var ingen nyhet. När jag tänkte efter så kom jag på flera tillfällen då jag somnat hos folk och andra weirdo ställen. Det skummaste jag kommer ihåg är stående i en tunnelbana medans den åker. Så man kan väl säga att jag inte har sömn problem direkt hehe

Det var -7C då vi kom ut så det var kallt. Vi åkte direkt hem till "R" duschade käka och gick o la oss. Jag har ett eget litet rum här =P så soft hehe med värme element för det är iiiiskallt i rummet annars.
Vaknade i natt av en konstig dröm om att Biggi ville berätta något.
- Det är en grej jag vill inte att det ska bli ditt problem om du själv inte vill att det ska va det.
Fatta noll om drömmen..
Men iaf vi gjorde en rätt så stor frukost med varma mackor, olika pålägg, juice, osv. Jag åt mig mätt.
Sen stack vi en runda på stan och kolla runt. Det var en stor stad med många av dom dyra märkes affärerna överallt. Elli älskade att gå in i LV, Versace, Gucci, Dior o alla dessa, medans jag gick runt o tänkte; This is so not my style! Vi gick vidare och åkte o handla istället. Den kvällen var det "R" som lagade maten. Då lagade han oxstek potatisgratäng och brunsås. Det smakade väldigt bra. Fick reda på att för varje kilo ska man ha steken i ugnen en timme och en halv timme utöver det. Alltså om det är 2 kg ska den stå 2½ h.



Söndagen vaknade vi alla vid 12 så vi fick stressa o äta frukost för vi skulle träffa "R" föräldrar uppe i Holmenkollen där det fanns ett jätte mysigt café där vi fika. Sen åkte vi högre upp på berget där det var fullt med folk som åkte skidor. Blev super sugen på att åka. Vi bestämde att vi ska hyra skidor till next time vi e där. Vi fota lite här o där, det var så fin utsikt över hela Oslo.
Som vanligt somnade jag i bilen på vägen därifrån. Båda väckte mig då vi var utanför Go-Karten där vi träffa på Martin. Det är så jävla soft o köra =D Första varvet körde jag in fel så jag hamnade på startbanan igen "dooh!", killen som jobbade där rulla mig till rätta igen.
Därefter drog vi hem till en av "R" polare som har en inredning värt... Bara huset utan inredningen kostar 22 mille, ncncnc. All inredning var av Versace. Inte fint, men sjukt dyrt. "R" blev väldigt hungrig så vi  åkte hem och då lagade jag o Elli tacos medans han fick ta det lugnt fråmför sin Xbox.

 Elli you know what I think about your man ;)



Egentligen var tanken att jag skulle åka hem på måndan men biljetterna var överdrivet dyra. Så vi bokade nattbuss istället kunde jag sova hela natten hem. Frös ihjäl då jag kom fram halv sju på morgonen, så trött o hungrig som jag var tog en taxi hem o la mig direkt o sov.
Unique personality pursuing dreams

Comments
Sent by: Anonym

du somnar överallt

2009-01-05 @ 21:16:31
Sent by: dK47

sköna bilder

2009-01-06 @ 04:32:39

Share your comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (does't get published)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0