Me, myself and I !


I två dagar har jag tänkt rätt mycket och kommit underfund med något nytt hos mig själv. Något jag inte tänkt så noga på tidigare.
Dom som känt mig länge vet att jag haft svårt att kramas, visa eller sätta ord på mina känslor, varit isolerad och reserverad och inte sagt så mycket. Dessa åren i Malmö och de olika resorna jag gjort med utbildningarna, privata resorna och de olika momenten jag har varit med om har gjort att jag kunnat komma ur det skalet jag haft som mitt skydd men som också hållt mig instängd alla åren.
Allt gick så snabbt i början med alla de känslor som kom upp efter att ha varit förträngda att det bara kändes överdrivet konstigt. Jag var inte säker på vad jag skulle göra, för det var inte jag. Ett bra tag ville jag bara tillbaka in i mitt skal där jag kände mig trygg. Men jag lärde mig att hantera den otrygga känslan och gick efter min nyfikenhet istället och fortsatte kämpa genom att slå mig ut. Nu har jag öppnat mig så mycket att trivs med mitt "nya" jag. Mitt riktiga jag är äntligen ute och det finns inget som kan stänga in mig igen. Någonsin!




En riktigt skön låt med sanna ord !
Unique personality pursuing dreams

Comments

Share your comments:

Name:
Remember me?

E-mail: (does't get published)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0